Д о ВРУ надійшов проект Закону України „Про внесення змін до Закону України “Про Національну поліцію” (щодо усунення комерціалізації поліції охорони). Поки ще реєстраційного номеру законопроекту немає.

Законопроектом пропонується виключити із ЗУ “Про Національну поліцію” пункт 20 частини першої статті 23 згідно з яким поліція охорони здійснює на договірних засадах охорону фізичних осіб та об’єктів права приватної і комунальної власності.
В обгрунтуванні доцільності прийняття цього законопроекту зазначено наступне: 
1) До структури поліції відповідно до ЗУ “Про Національну поліцію” включено поліцію охорони (раніше назва – Державна служба охорони при МВС України), що здійснює на підставі договорів з метою отримання прибутку охорону приватної/комунальної власності, охорону фізичних осіб.
2) Наявність зазначеного підрозділу в структурі Національної поліції свідчить про невиконання Угоди про коаліцію депутатських фракцій “Європейська Україна” в частині ліквідації Державної служби охорони при МВС. Коаліційну домовленість порушено шляхом фактично реорганізації ДСО в поліцію охорони. При цьому в порівнянні з іншими структурами міліції поліція охорони не зазнала жодних змін, окрім власне назви.
3) Залишаючи в ЗУ “Про Національну поліцію” таку структуру як поліція охорони, було аргументовано, що це потрібно для захисту державних інтересів. Але минуло небагато часу з моменту перетворення ДСО, і з’ясувалось, що захист державних інтересів полягав лише в посиленні монополії державної охоронної структури на ринку охоронних послуг, усунення з нього приватних охоронних структур, зокрема, за допомогою постанови Уряду від 11.11.2015 № 937 “Питання забезпечення охорони об’єктів державної та інших форм власності”. На жаль, гасло, що поліція охорони на договірних засадах захищає державні інтереси, а інші охоронні компанії ні, виявилось лише гаслом, що час від часу використовується для власної користі, у тому числі в питанні монопольного використання вогнепальної зброї на ринку охоронних послуг.
4) Крім того, в діяльності “нової поліції охорони” залишено комерційні схеми фінансування, що дає можливість уникати контролю з боку Мінфіну, Мінекономрозвитку, Рахункової палати за надходженням та використанням державних коштів.
5) Існуюча бізнес-модель ведення діяльності поліцією охорони суперечить вимогам Господарського кодексу, Закону “Про ліцензування видів господарської діяльності” відповідно до яких органам виконавчої влади не дозволено здійснення господарської діяльності.
6) Відповідно до ЗУ “Про Національну поліцію” поліція охорони є органом виконавчої влади, тому повинна виконувати не комерційні, а державні функції.
7) Реалізація нового зазначеного законопроекту створить можливість використання сил та засобів поліції охорони для виконання саме державних, а не підприємницьких функцій, зокрема, у напрямку посилення/удосконалення охорони об’єктів права державної власності.
Щодо реєстрації та проходження законопроекту Вас буде додатково поінформовано.

Члени УФІБ Запрошуємо відвідати сайти компаній - членів УФІБ